قبره کمال الملک در ضلع شمالی مقبـره مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد عطار با بتن دارای سلاح سازه و با زیربنای ۲۲ مترمربع ایجاد شده است.
آرامگاه کمالالملک شش ایوانچه مقعر داراست که با پوشش کاشی معـرق بـه رنگ های لاجوردی ، سپید و … تزئین گردیده است. این سازه در نقشه از دو متر مربع تشکیلشده و تناسب یک بر دو را داراست.
در پیاده سازی بقاع کمال الملک برای هرواحد یعنی هر ضلع مربع در نما یک قوس در لحاظ دریافت شد که در چهار ضلع مستطیل شش قوس زده شـده میباشد خلال این دوقطر هر مربع دو قوس دیگر تشکیل میدهند که از درون با هم تلاقی می نمایند.
پس چهار قوس هم از باطن زده گردیده که جمعاً ۱۰ قوس میشود.
در حرم کمال الملک ضلعهای مربع، در نما با یک قوس نیمدایره خود نمایی مینمایند، وسعت سازه از قوسهایی متقاطع که بر روی قطرهای مربع زده گردیدهاند پدید آمده کهاین قوسهای متقاطع، «تاقهای چهاربخش» را که در معماری سنتی کشورایران بسیار چشم می گردند را تداعی مینمایند رزرو مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد و احتمالاً منبع الهام طراح نیز بوده میباشد.
طراح آرامگاه کمال الملک ، با سودگیری خلّاقانه از قوس و با پیچشی که در ایدهی کلی آن ساخت و ساز کرده، به سودای ظاهراً متعدد با هندسهای غامض دست یافته میباشد. این طرح نوآورانه، با بکارگیری بنای قالبای بتنی اعمال شدهاست
واکنش آنی قوس ها و پوشش آنها در صدر انواع هندسی مخروطی شکلی را بوجود آورده اند که ابتکاری میباشد هندسی و با تزئینات کاشی معرق روی آنها، معماری آدرس مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد کاشان، یعنی محل نشـو و نمای کمال الملک، یاد آوری می گردد.
در حرم کمال الملک، دو نوع قوس، چشم میشود: ۱) شش قوس نیمدایرهی نما که نسبت دهانه به طول آن ها ۱ به ۲/۱ میباشد. ۲) چهار قوس متقاطع که بر روی قطرها چشم میگردند. همینطور در زیر قوسهای اساسی نما، از روبرو، دو قوس کوتاهخیس نیز وجود داراهستند که در واقع، تلاقی قوسهای متقاطع میباشند.
وسعت کلی آرامگاه کمالالملک از قالبای سهبُعدی در اطراف نتایج آمده میباشد که در یک جنبش قابل انعطاف، دو نوع قوس حافظه گردیده را به هم لینک و پیوند می دهند.
قبره کمال الملک در ضلع شمالی مقبـره مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد عطار با بتن دارای سلاح سازه و با زیربنای ۲۲ مترمربع ایجاد شده است.
آرامگاه کمالالملک شش ایوانچه مقعر داراست که با پوشش کاشی معـرق بـه رنگ های لاجوردی ، سپید و … تزئین گردیده است. این سازه در نقشه از دو متر مربع تشکیلشده و تناسب یک بر دو را داراست.
در پیاده سازی بقاع کمال الملک برای هرواحد یعنی هر ضلع مربع در نما یک قوس در لحاظ دریافت شد که در چهار ضلع مستطیل شش قوس زده شـده میباشد خلال این دوقطر هر مربع دو قوس دیگر تشکیل میدهند که از درون با هم تلاقی می نمایند.
پس چهار قوس هم از باطن زده گردیده که جمعاً ۱۰ قوس میشود.
در حرم کمال الملک ضلعهای مربع، در نما با یک قوس نیمدایره خود نمایی مینمایند، وسعت سازه از قوسهایی متقاطع که بر روی قطرهای مربع زده گردیدهاند پدید آمده کهاین قوسهای متقاطع، «تاقهای چهاربخش» را که در معماری سنتی کشورایران بسیار چشم می گردند را تداعی مینمایند رزرو مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد و احتمالاً منبع الهام طراح نیز بوده میباشد.
طراح آرامگاه کمال الملک ، با سودگیری خلّاقانه از قوس و با پیچشی که در ایدهی کلی آن ساخت و ساز کرده، به سودای ظاهراً متعدد با هندسهای غامض دست یافته میباشد. این طرح نوآورانه، با بکارگیری بنای قالبای بتنی اعمال شدهاست
واکنش آنی قوس ها و پوشش آنها در صدر انواع هندسی مخروطی شکلی را بوجود آورده اند که ابتکاری میباشد هندسی و با تزئینات کاشی معرق روی آنها، معماری آدرس مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد کاشان، یعنی محل نشـو و نمای کمال الملک، یاد آوری می گردد.
در حرم کمال الملک، دو نوع قوس، چشم میشود: ۱) شش قوس نیمدایرهی نما که نسبت دهانه به طول آن ها ۱ به ۲/۱ میباشد. ۲) چهار قوس متقاطع که بر روی قطرها چشم میگردند. همینطور در زیر قوسهای اساسی نما، از روبرو، دو قوس کوتاهخیس نیز وجود داراهستند که در واقع، تلاقی قوسهای متقاطع میباشند.
وسعت کلی آرامگاه کمالالملک از قالبای سهبُعدی در اطراف نتایج آمده میباشد که در یک جنبش قابل انعطاف، دو نوع قوس حافظه گردیده را به هم لینک و پیوند می دهند.