از جمله اتفاق ها دیگری که میتوان در باب مسجد کوفه اذعان کرد، درباره ی با نهضت حسینی میباشد، و آن تکان مسلم بن عقیل (ع) می باشد که به شهیدشدن وی انجامید و مسجد کوفه پایگاهی بود استارت تکان انقلابی وی درین شهر. مسجد کوفه نهضت زید بن علی (ع) را نیز با تلخی زیاد تاریخ سیاسی خود، بر دوش میکشد.
٣- مسجد فستط (سال ۲۱ ه.ق) این مسجد که به امر عمرو بن عاص در برگشت از اسکندر به درست شده به اسم مسجد عمرو نیز خوانده گردیدهاست. حجم ساختمان آن ۲۹۱۷ / ۵ متر بوده میباشد. آغاز سوای حیاط با دیوارهایی از آجر ناپخته درست شده و نماز آدینه در میدان اهالی آن برگزار مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد می گردیدهاست، البته بعدا ای مردان به طور حیاط مرکزی در وسط مسجد قرار میگیرد.
مراد از این تیتر، شناساندن آن دسته از مساجدی می باشد که نحوه ایجاد کرد مساجد مسلمان ها عرب را سازه کرده اند. این سوژه مرتبط با آن بخش از مقالاتی می شود که استادان معظم این رشته به عنوان شبين خراسانی در معماری اهل ایران از آن اسم می برند و معتقدند که اولین و مهمترین اثر ها مرتبط با اینشیوه با خصوصیاتی که در زیر خواهد آمد، اول توشه در خطه خراسان نضج گرفته میباشد، و مراد از خطه خراسان کلیه نواحی مشرق کشور ایران یعنی مرزو بوم ترکمنستان ، افغانستان، و …. را دربرگیرنده رزرو مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد می گردیده است.
موارد تحت از مختصات اینشیوه است:
آسانی و بی پیرایگی و دوری از هرگونه تزیین و زینت دنیوی و مادی.
دوری از طول در سازه.
استفاده از مصالح بوم آورد، یعنی مصالح اختصاصی خویش ناحیه.
معماران اهل ایران در اوایل از معماری اسلامی اعراب تقلید می کرده اند و در ساختن مسجد یک محوطه ای آدرس مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد را با دیوار خشتی محدود کرده و سایبانی بر روی این محصوره توسط چوب و حصیر می ساختند. با کامل شدن این طرح سقف مسطح حصیری باحمال های چوبی بر روی ردیف های سنگی یا این که آجری و خشتی تاسیس شده است.
از جمله اتفاق ها دیگری که میتوان در باب مسجد کوفه اذعان کرد، درباره ی با نهضت حسینی میباشد، و آن تکان مسلم بن عقیل (ع) می باشد که به شهیدشدن وی انجامید و مسجد کوفه پایگاهی بود استارت تکان انقلابی وی درین شهر. مسجد کوفه نهضت زید بن علی (ع) را نیز با تلخی زیاد تاریخ سیاسی خود، بر دوش میکشد.
٣- مسجد فستط (سال ۲۱ ه.ق) این مسجد که به امر عمرو بن عاص در برگشت از اسکندر به درست شده به اسم مسجد عمرو نیز خوانده گردیدهاست. حجم ساختمان آن ۲۹۱۷ / ۵ متر بوده میباشد. آغاز سوای حیاط با دیوارهایی از آجر ناپخته درست شده و نماز آدینه در میدان اهالی آن برگزار مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد می گردیدهاست، البته بعدا ای مردان به طور حیاط مرکزی در وسط مسجد قرار میگیرد.
مراد از این تیتر، شناساندن آن دسته از مساجدی می باشد که نحوه ایجاد کرد مساجد مسلمان ها عرب را سازه کرده اند. این سوژه مرتبط با آن بخش از مقالاتی می شود که استادان معظم این رشته به عنوان شبين خراسانی در معماری اهل ایران از آن اسم می برند و معتقدند که اولین و مهمترین اثر ها مرتبط با اینشیوه با خصوصیاتی که در زیر خواهد آمد، اول توشه در خطه خراسان نضج گرفته میباشد، و مراد از خطه خراسان کلیه نواحی مشرق کشور ایران یعنی مرزو بوم ترکمنستان ، افغانستان، و …. را دربرگیرنده رزرو مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد می گردیده است.
موارد تحت از مختصات اینشیوه است:
آسانی و بی پیرایگی و دوری از هرگونه تزیین و زینت دنیوی و مادی.
دوری از طول در سازه.
استفاده از مصالح بوم آورد، یعنی مصالح اختصاصی خویش ناحیه.
معماران اهل ایران در اوایل از معماری اسلامی اعراب تقلید می کرده اند و در ساختن مسجد یک محوطه ای آدرس مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد را با دیوار خشتی محدود کرده و سایبانی بر روی این محصوره توسط چوب و حصیر می ساختند. با کامل شدن این طرح سقف مسطح حصیری باحمال های چوبی بر روی ردیف های سنگی یا این که آجری و خشتی تاسیس شده است.